پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119144
آماري تکان‌دهنده از مصرف مشروبات الکلي
تاریخ انتشار : 1393/07/15 08:58:44
نمایش : 1501
نايب رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس نهم با ارائه آماري در خصوص افزايش مصرف مشروبات الکلي در برخي نقاط کشور، گفت: بر اساس اعلام مدير کل سلامت روان وزارت بهداشت، متاسفانه در بسياري از مناطق، مصرف الکل افزايش داشته است؛ به گونه‌اي که بيش از 200 ميليون ليتر انواع مشروبات الکلي ساخت داخل و قاچاق در کشور مصرف مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسن تاميني ليچايي در گفت‌وگو با «خانه ملت» با بيان اينکه امروزه نگراني بين توليدکنندگان الکل وجود دارد مبني بر آنکه بسياري از اين الکل‌ها وارد چرخه مصرف مشروبات الکلي مي‌شود، تصريح کرد: بر اين اساس توليدکنندگان نامه‌اي به کميسيون بهداشت و درمان مجلس ارسال کرده‌اند که هيات نظارت مجلس نيز وارد عمل شده و بررسي‌هايي روي اين موضوع انجام داده است.

نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: با توجه به ضرورت اين امر، نشستي با حضور برخي توليدکنندگان الکل برگزار شد و در آن راهکارها براي جلوگيري از ورود الکل به چرخه مصرف مشروبات مدنظر قرار گرفت.

وي افزود: توليدکنندگان، الکل را به دو شکل توليد و عرضه مي‌کنند؛ اول به شکل فله‌اي است که در اختيار مصرف‌کنندگان قرار مي‌گيرد و دوم به شکل بسته‌بندي‌شده بين مراکز درماني و بيمارستان‌ها توزيع شده که مواد اوليه آن نيز از چغندر يا نيشکر است.

تاميني ليچايي اظهار کرد: در توليد مواد الکلي بايد ماده تلخ‌کننده‌اي استفاده کنند که به شکل مستقيم غيرقابل مصرف خواهد شد لذا با توجه به اينکه تهيه اين ماده تلخ‌کننده نيازمند بار مالي است؛ بنابراين بسياري از توليدکنندگان الکل از آن استفاده نمي‌کنند و اين عدم استفاده منجر به شيرين بودن الکل شده و در برخي موارد در تهيه مشروبات الکلي به کار گرفته مي‌شود.

وي درباره اعلام مدير کل سلامت روان وزارت بهداشت درباره ميزان مصرف الکل در کشور گفت: بر اساس اين اعلام، متاسفانه در بسياري از مناطق، مصرف الکل افزايش داشته به گونه‌اي که بيش از 200 ميليون ليتر انواع مشروبات الکلي ساخت داخل و قاچاق در کشور مصرف مي‌شود که متاسفانه اين آمار نگران‌کننده بوده و شامل انواع مشروبات الکلي نيز مي‌شود.

نماينده مردم رشت در مجلس نهم خاطرنشان کرد: کميسيون بهداشت و درمان مجلس جلسات متعددي با توليدکنندگان الکل برگزار کرده و اکنون نيز اين نشست‌ها ادامه دارد تا به نتيجه برسيم.

وي با بيان اينکه متاسفانه تاکنون پليس امنيت نتوانسته از توليد مشروبات الکلي جلوگيري کند، درباره راهکارهاي در نظر گرفته شده براي بهبود اين وضعيت، گفت: ما اکنون در صدد هستيم که از توليدکنندگان الکل که در نظر دارند در توليدات خود از ماده تلخ‌کننده استفاده کنند به شکلي حمايت کنيم. از سوي ديگر قرار است از قاچاق مشروبات الکي نيز جلوگيري شود. همچنين مقرر شد سازمان غذا و دارو نظارت بيشتري داشته و پليس امنيت نيز همکاري بهتري در اين خصوص داشته باشد.

نايب رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس نهم گفت: در اين راستا اعلام کرديم که اگر نياز به وجود قانون در اين زمينه احساس شد، کميسيون بهداشت اين آمادگي را دارد تا طرحي را در اين خصوص تدوين کند. در هفته جاري نيز قرار است جلسه ديگري با توليدکنندگان الکل در کشور برگزار شود تا مشکلات آنها مورد بحث و بررسي قرار گيرد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html